tjohansson79

Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Inte som jag hade tänkt mig......

Av Therese - 1 december 2010 09:33

  


Ja ni nu var det ett tag sen jag skrev här men som de flesta vet är jag ju tyvärr inte hemma =(....

Kan ju ge er en kort uppdatering av Noels ankomst....

Började med att vi var upp på koll i onsdags för jag tyckte jag hade småvärkar o att det kändes lite konstigt men efter en eftermiddag i falun så bestämde jag mig iaf för att åka hem igen eftersom alla värkar var som bortblåsta o jag bara var öppen 3cm o kunde vara det flera veckor till sa dom eller bara nån timme,, det är ju alltid svårt och veta...

Men 12 på på natten slog värkarna till med besked!!!!! varannan till varje minut från start o fy vilken smärta!!!! var rätt skraj i bilen att vi inte skulle hinna upp o var beredd o ringa ambulans men vi hann iaf =).... väl inne var jag öppen 8 cm o hade ont som attan... i vanlig ordning bönade o bad jag om epidral o att dom skulle skynda på men eftersom bm var såååå seeeg med att ringa efter narkosen fick jag gå lös på lustgasen... har inte använt den sedan jag fick Frida eftersom jag inte tyckte om den men nu fungerade den hyfsat iaf... tog dock inte så mycket eftersom jag ville vara klar i huvudet =)....

Sen kom äntligen den efterlängtade narkosen o jag fick pusta ut en stund....

Eftersom mitt vatten aldrig verkar gå och Noels hjärtslag verkade påverkas av värkarna så bestämde sig bm för att ta hål på hinnorna o både hon o jag förstod väl vad som skulle hända....

Hon fick ta hjälp av läkaren eftersom han var rörlig o stod högt upp,, så läkaren styrde ner honom medan bm tog hål...

Å ut kom lille Noel i raketfart fick iof skynda på det lite eftersom hjärtljuden sjönk rätt ordentligt... Fattar inte varför mina små ska ha så bråttom när de väl bestämmer sig för o komma fast bra iof med endast ett par få krystvärkar,,,

Fick höra sen att dom förberedde sugklocka men som tur är så redde jag ut det där på egen hand som vanligt så det hade tagit längre tid för dom =)....

Så kl 4,04 på torsdagsmorgonen föddes lillprinsen som var 55 lång o vägde 4460..

6 timmar senare stod jag packad o klar o skulle åka hem vaar bara läkarundersökningen kvar,, som dock gick mindre bra =/... Läkaren hörde ett blåsljud på hjärtat så vi fick stanna kvar på observation... dagen efter hade det iaf blivit mycket svagare men då hade han fått gulsot istället och så ville dom kolla upp hans blodvärde.... och kvar är vi än =/... dom får ingen ordning på gulheten... så fort han kommer ur lampan går värdena upp i stormtakt trots att han äter o bajsar massor,, det ska gå ner då säcger dom,, men icke!!!!!...

Så ända sen i torsdags har jag trott att vi skulle få åka hem efter "nästa" prov (dom tar nytt var 6-8e timme).... men nu börjar jag ge upp... det blir ju inte bättre =/....

Kan lova att det är jobbigt att ha honom i solariet.. nu kör dom ett dygn i taget o han vill verkligen inte vara där längre utan vill mysa med sin mamma <3...

Så det blir minimalt med sömn o får stå vid honom timme ut o timme in....

Som tur är så har jag min underbara syster som tog alla barnen igår em/kväll

så Tomas kunde komma upp o avlasta lite....

Fick sova hemma en natt iaf innan vi vart inlagda på 33an istället  så jag fick träffa mina andra barn en liten sväng iaf.... är första gången jag är ifrån dom och det är riktigt tufft =/.... var nästan på vippen o inte amma så jag kunde få åka hem men just nu behöver ju lilla Noel mig här så det är bara o gilla läget o fortsätta vara isolerad o vara tacksam att jag åtminstonde får ha honom här iaf....

Så ja nu väntar jag på nytt besked igen till kl 18 så får se hur det ser ut då då...

kram på er sålänge....

 
 
Ingen bild

Benita

1 december 2010 11:18

Men himmel va trist, hoppas lill skrutten kryar på sig så allt kan bli som "vanligt".
Så söt han är er lille prins, ser ut som en liten, liten tomtenisse i mössan - gulligt!

Ha de så bra du kan!
Kraam fr Benita

Therese

1 december 2010 11:24

mmmh han är sååå söt

 
Ingen bild

sophie

1 december 2010 11:20

usch det låter inge kul alls! Min äldsta pojke hörde man också blåsljud på.. Men efter ett par dagar försvann det och efter flera ultraljud på hjärtat konstaterade man att det var en fostercirkulation som kan uppstå i samband med förlossningen.. hoppas din lilla kille blir bättre snart så ni får åka hem och mysa med resten av familjen! Kram

Therese

1 december 2010 11:23

Det var samma här o blåsljudet är borta nu iaf... men nu är det gulheten vi inte får någon ordning på =(... kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 13 februari 2011 18:49

Hej allihop nu var det nån dag sen jag lyckades få in ett inlägg... Här har det varit fullt upp som vanligt... Har iaf lyckats klämt in några vändor till borlänge o blir en till nästa vecka =).. bara skönt o få komma ut o shoppa lite... Sambon ha...

Av Therese - 9 februari 2011 07:20

Igår vart det en heldag i Falun... PÅ fm var jag med Frida sen kom Tomas o resten av barnaskaran upp så vi åt lunch i dalasalen och sen gick vi till Sportys Lekland... Det var rätt okey barnen hade jättekul o ville inte riktigt åka hem efter nån ti...

Av Therese - 6 februari 2011 07:26

Inatt har jag ärntligen fått sova.. Världens bästa sambo tog lillpojken igår så jag fick sova hela natten <3 Dock vaknade jag av gammal vana vid fyra o kunde inte riktigt somna om men låg iaf o slummrade tills kl 6 innan jag gick upp men fr mig är...

Av Therese - 4 februari 2011 14:01

Nu har våran lilla firre fått bebisar,, herregud 7 har jag plockat in hittills o fler finns det =)... hmmmm överbeskyddande som man är så stoppar man dom i yngelkassen  fast dom är i yngelakvariet =)... vill ju inte att de större ynglena ska vara sty...

Av Therese - 3 februari 2011 13:39

Herregud vad tiden går undan,,, kommer nog aldrig förlika mig med tanken på att jag är över 30 =)... hmm eller jo kroppen brukar påminna mig om att jag blir äldre om jag råkar glömma det nån dag *S*.... Kolla här vad stor lillpojken har blivit,, Ha...

Presentation

Tjohansson

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards